فضای مجازی بسیج دانشجویی علوم پزشکی بوشهر

جنگ جنگ تا پیروزی...
فضای مجازی بسیج دانشجویی علوم پزشکی بوشهر

"امّا آنچه نقطه‌ی مهم‌تر عرض من است، خطاب به جوانهایی است که در سرتاسر کشور فعّالیّتهای فرهنگی را به صورت خودجوش شروع کردند که بحمدالله خیلی هم وسیع شده است. من میخواهم بگویم آن جوانهایی که در بسیاری از شهرها کار فرهنگی میکنند، با اراده‌ی خودشان، با انگیزه‌ی خودشان ـ کارهای بسیار خوبی هم از آنها ناشی شده است که از بعضی از آنها ما بحمدالله اطّلاع پیدا کردیم ـ کار را هرچه میتوانند به‌طور جدّی دنبال کنند و ادامه بدهند. بدانند که همین گسترش کار فرهنگی در بین جوانهای مؤمن و انقلابی، نقش بسیار زیادی را در پیشرفت این کشور و در ایستادگی ما در مقابل دشمنان این ملّت، ایفا کرده است."
مقام معظم ولایت ارواحنا فداه

«اللَّهُمَّ اجْعَلْ مَحْیایَ مَحْیا مُحَمّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ مَماتی‏ مَماتَ محمّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ»

نویسندگان
لیست همسنگران
سال 41 هـ.ق در حالی که امام حسن (ع) خلیفه مسلمین بود به خاطر بی بصیرتی اطرافیان و ترس آنان از جهاد، با توجه به مصلحت آن زمان با معاویه صلح کرد. زیرا در چنین شرایطی که جان و هسته ی مقاومت در خطر نابودی است، سیاست سالم و معقول اقتضا می کند که امام حسن (ع) با امضای قرارداد صلح خود و آن عده از تربیت یافتگان خود را از خطر نابودی قطعی نجات داده و در انتظار روزی باشند که زمینه ی مناسب تر فراهم آید. سال 1348 خورشیدی مقام معظم رهبری کتابی را از راضی آل یاسین ترجمه می کنند با عنوان صلح امام حسن (ع) که در ذیل این عنوان عبارت«پرشکوه‌ترین نرمش قهرمانانه تاریخ» را قید می فرمایند.


سال 1392 رهبر معظم انقلاب همانطور که در سال 1375 به نرمش قهرمانانه اشاره نموده بودند دوباره این واژه را بیان می کنند. اما دلیل تأکید رهبر معظم انقلاب به نرمش قهرمانانه آن هم در سال 1392 چیست؟ 

با نگاهی به زمان دولت اصلاحات که شخص حسن روحانی به عنوان مذاکره کننده هسته ای ایران فعالیت می نمود بیاد می آوریم که تمام فعالیت های هسته ایران به شکل تحقیرانه ای معلق شد. این تجربه تلخ نشان می دهد که عقب نشینی راه کار مناسبی برای مذاکرات نیست.

در همین راستا رهبر معظم انقلاب در دیدار مسوولان و کارگزاران نظام در تاریخ ۱۳۹۱/۰۵/۰۳ فرمودند: "در همین قضیه‌ی هسته‌ای، آن وقتی که ما با این‌ها همراهی کردیم و عقب‌نشینی کردیم - البته برای ما تجربه‌ای بود، اما این واقعیت است - این‌ها جلو آمدند؛ اینقدر جلو آمدند که من در همین حسینیه گفتم اگر بنا باشد که این روال از سوی آن‌ها ادامه پیدا کند، من خودم وارد قضیه خواهم شد؛ و وارد قضیه شدم؛ ناچار شدیم؛ این‌ها کار ما نیست، عقب‌نشینی‌ها آن‌ها را گستاخ‌تر کرد، طلبکارتر کرد."

اما آیا منظور رهبر انقلاب در جمع فرماندهان و مسئولان سپاه از بیان نرمش قهرمانانه همان صلح امام حسن (ع) است؟

باید بگویم که خیر. زیرا که در زمان امام حسن (ع) مردم دور و بر ولایت را به خاطر بی بصیرتی رها کردند و سرداری برای مقاومت نمانده بود، اما امروز مردم قهرمان، دلاور و بصیر ایران با همه وجود در صحنه اند به دور فرمانده خود گرد آمده و پشتیبان رهبر و انقلاب هستند و از طرفی روند پیروزی های مستمر انقلاب اسلامی بر امریکا در جهان باعث اقتدار کشور عزیزمان شده است.

برای روشن شدن این موضوع به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با جوانان در مصلّای بزرگ تهران در اردیبهشت ماه سال 1379 اشاره می کنیم که فرمودند: "من به شما عرض کنم که امروز دشمن قادر نیست. امروز به برکت ملتِ هوشیاری مثل ملت ایران، به برکت افکار برانگیخته‌ای مثل افکار ملت ایران، به برکت انقلاب بزرگی مثل انقلاب اسلامی ایران، نه آمریکا و نه بزرگتر از آمریکا- اگر در قدرتهای مادّی باشد- قادر نیستند حادثه ای مثل حادثه صلح امام حسن (ع) را بر دنیای اسلام تحمیل کنند. این جا اگر دشمن زیاد فشار بیاورد، حادثه کربلا اتّفاق خواهد افتاد".

در واقع رهبر معظم انقلاب با مطرح کردن نرمش قهرمانانه خواستار تدبیر همراه با مقاومت بر اصول در مسائل مربوط به کار دیپلماسی متناسب با شیوه انقلابی و اسلامی هستند و هرگونه باج به بیگانگان و دشمنان انقلاب را از نرمش قهرمانانه نفی کرده اند.
موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۲/۰۷/۱۲
سرباز ولایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی